lördag 26 januari 2008

Underbar och älskad av alla

Martina Haag är en häftig och mycket charmig tjej, hon gör rollen bra.
Man sitter och småler under hela filmen.
Hennes mamma spelas av Catarina Larsson, hon gör klart det bästa jobbet i den här! Hur salt som helst.
Hannes Holm som står för regin och har tidigare gjort en av mina svenska favoritfilmer, Adam och Eva. Den är underbar och älskad av mig!

Men tyvärr är detta ingen film jag kan rekommendera. Det är en ovanligt tunn film och den har varken budskap eller berör mig något nämnvärt.

Den absolut bästa sekvensen var alldeles i början, innan själva filmen började. Trailern till Isprinsessan.
Känns väldigt speciellt att sätta på en film och helt plötsligt se Fjällbacka på teven. Tittar jag ut genom fönstret så ser jag samma vy.
Filmerna Isprinsessan och Predikanten släpptes på dvd idag faktiskt!

Inga kommentarer: