tisdag 22 januari 2008

Flykten till stillheten

Det närmar sig.
Det skall bli så otroligt skönt, mentalt är jag redan där mesta delen av min vakna tid.
Fick sms av Ulf B idag, lämnade sina Thailändska nummer så vi kan nå varandra! Häftigt!
Faster ligger alldeles nedan för rondellen på Karon beach, såg på Facebooken idag att
Pierre och Mia är på Phuket, liksom Magnus och Pelle!!!
Sen har vi Eric, Carl, John och Olle som åkte i söndags, Karon Beach!
Från lilla Fjällbacka och så kanske man springer på varandra på andra sidan av klotet...
Karon är ju inte större än vårt samhälle.

Jag har suttit idag och spånat, det blir nog Koh Lipe som första målet efter Bangkok och Phuket.

Jag hoppas bara att det är så öde som jag föreställer mig. Jag vill hitta lugnet.
Inte massa människor och liv. Bara vara.
Jag vet inte om mitt resesällskap, Mia, och jag är riktigt överrens där.
Hon tittar oroligt och bedjande på mig och säger:
-men lite folk får det väl gärna va Yvonne...
Vi har det alltid bra tillsammans så det oroar jag mig inte för.
Det kommer att bli Kanon!

Sen har jag ju två veckor alldeles själv.
Första gången ensam, lite nervöst men mest spännande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

När åker du till Thailand, det närmar sig förstår jag...
Vi åker den 7 februari, har aldrig varit där så det ska bli spännande och se om det är så fantastiskt som alla säger... Kanske till och med bättre.
Konstigt att se bilden där taxi huset är borta.. Man har ju helt klart lite minnen i från den trappen..
Alla dina vackra bilder från Fjb gör mig glad fortsätt med det är du snäll!
Ha en underbar resa
Nicolina