lördag 12 januari 2008

Filmtips

Jag har just sett "Farväl Bafana"
Usch, vad det gör ont i mig när jag ser orättvisorna, här mellan svart och vita.
Aparteids Sydafrika.
Manuset är skrivet från en bok av James Gregory, fångvaktare åt Mandela under många år.
En mäktig historia. Jag kan jämföra känslan jag har i mig nu men den
som jag hade när jag sett "Den gröna milen"
Det är en mycket gripande film som jag sett flera gånger.




Diane Kruger, som spelar Gregorys fru är otroligt vacker.
En film värd sina 1.57 min

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, vad hände? Jag hade ju faktiskt skrivit en kommentar här men som nu e borta. Du tog väl inte bort den? Jag tackade hur som helst för tipset och skrev att jag aldrig hört talas om den. Kram kram.

Onna sa...

Hej där...
Nej, jag har inte raderat din kommentar. Något har gått fel.
Men jag tackar för dem, de är mycket uppskattat!
Nu skall jag gå ut i solen med kameran!
Kram!