tisdag 12 augusti 2008

Back to Grays

Nu är vi alldeles snart i hamn. Fick lots vid tolv inatt, sen har vi legat och cirkulerat i några timmar i väntan på plats. Nu är vi nära.
Ikväll kan jag ta min efterklängtade cykeltur!
Det var alldeles grått och regnit men jag släpade med mig Leo ut för att ta en bild på mig. Vi hittade ett litet tak att gömma oss under, men just när han tog bilden så fick båten lite lutning åt mitt håll och stuprören svämmade över precis där jag stod!
Kund inte med att "plåga" honom mer. Vill inte veta vad han tycker om mig som skall ut och ta foto i spöregnet... :/
Men jag är The Boss, jag lånar ut mitt kök, han plåtar mig. Deal!

Eftersom jag kommit på att jag kan öppna ventilerna i min hytt helt så är det en bra plats att fota från. Themsen är inte så glammit som det låter...


Jag förväntade mig mer som djurgårdskanalen... Vet inte hur jag tänkte men floden är jäkligt bred och vattnet är grumligt. Nu spack värdet upp!
Öppnade igen, klickade två bilder till. Det ser lite roligare ut i solljus.
Det ligger en megabåt snett bakom och det går en stor bro på högersidan.
Mycket stora silos och annan "bråte" längst floden.
Solong!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul för dig att få se så många spännande platser. Hoppas att du trivs. Jag skulle ochså vilja ha ett sådant jobb men det får väl vänta tills ungarna är utflugna...
Var rädd om dig var du än är
kram