tisdag 5 augusti 2008

lite ssjuk...

Det började med att jag vaknade i natt av att jag skrek i sömnen.
Jag drömde att jag var i en skidbacke med en jättestor luftmadrass som jag skulle åka på utför backarna. Jag sprang uppför den sista biten då jag fick se en råtta liggandes vid mina fötter. Hans ansikte så elakt ut. Den var död.
Men rätt som det var så flög den rakt upp på mig, jag slog bort den, men den flög på mig igen, in under tröjan.
Panik!
Jag fäcktade med armarna och skrek.
Det var då jag vaknade!
Klockan visade 00:20
Jag har drömt flera nätter i rad, olika oroliga drömmar.

Nere i byssan kl. 05.45 som vanligt. Allt kändes bra.
Stekt potatis, prinskorv och ägg skulle bli dagens frukost.
Jag tänkte att jag sätter en vetedeg samtidigt, i ett nafs rörde jag ihop en deg på 2l.
Det var då illamåendet började komma.
Shit, skulle jag bli sjösjuk?
Morsk som jag kan vara brydde jag mig inte om att lyssna på råden om att köpa med mig tabletter och armband från apoteket. Näe, jag tror inte att jag kommer bli sjösjuk...
Korkat!
Tog mig en av mina goa powernaps på förmiddagen, men vaknade lika tjyvtjock.
Vid lunchen var det helt tyst vid borden, mådda alla illa?
Jag bröt tysnade med ett försiktigt undrande om det gungar mycket idag?
Idag? Nej detta är väl ingenting. När det gungar så binder vi fast stolarna med dom här, och så visade han remmarna som låg under bordet.
Jo, jag hade sett dem. Men rullar det inte ganska bra? försökte jag igen.
Då fattade Jocke. Mår du illa?
Mmm, lite grann.
Han erbjöd tabletter, men jag tackade nej (typiskt mig att inte vilja visa mig klen, jag behövde dom ju!).
Efter lunchen tog jag en rundtur på båten. Gick enda fram i fören och hängde mig ut!
Kolla!
Kan man kalla detta förtampar?

Här är ju sådana bra som jag har som sänke i hummertinnerna och som underlägg för grillen när jag grillar på berg. Det är bara fantasin som kan begränsa kättingens användningsområde!


Jag börja tycka om min båt.
Börjar lära känna henne. Visst är hon fin?
Sen tog jag en timmas tupplur, det gjorde susen. Vaknade pigg och inget illamående.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var och kollade till Gunborg idag,pappa ringde och bad mig vi har ju haft massa regn igår och han var inte säker att pumpen funkade. Men allt verkade ok. Pierre och Mia fick idag en Viggo.

Anonym sa...

Hej,

Kolla med kaptenen eller vakta\havande befæl innan du fotograferar på dæck, det ær igentligen førbjudet enligt reglerna om inte kameran ær explosions sæker.