fredag 29 augusti 2008

Öresund

Vid 19-tiden passerade vi Malmö.

Vindkraftverk i massor. Faktiskt ganska snyggt placerade.


Underbart med motiv att plåta!
Men mobilen i ena handen och kameran i andra klickade jag på.

Jag har åkt på bron förut, men det var första gången jag åkte under.
Snygg bro! 203 meter hög.


Turning Torso, Malmös skyskrapa, 54 våningar, 190 m högt.
I Dubai finns världens högsta skyskrapa 688 m.
World Trade Center var 417 m.
Eiffeltornet är 324 m (inklusive masten på toppen).
Har just nu passerat Helsingborg/Helsingör.
Framme i Brofjorden imorgon vid frukost skulle jag tro.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man ska vara noga så är det inte bron som är 203 m utan pylonerna, dvs de två pelare som bär det högsta brospannet. Och om man ska vara riktigt noga så är pylonerna 203,5 m. Jag har en bekant som är 203,5 cm och han anger alltid sin längd som en centipylon. Snygg bild på raden av bropelare!
Hälsningar
Anders