fredag 8 augusti 2008

Badat!

Idag besökte Kia båten, hon kom från sjöfartsverket och Rosenhill. Ett aktivitetshus som låg inte så lång ifrån hamnområdet. Jag fick brochyrer där jag kunde läsa vad som finns att göra på Rosenhill och i Gbg.
Det lät ju helt okej, dit ville jag ikväll.
Jag frågade runt och Edvardo ville hänga på.
Jag ringde och bokade bil till 18.30, perfekt!
Man får inte gå i hamnområdet utan måste färdas i bil.

Där fanns två rum med gymprylar, en idrottshall där man spelade basket, badminton, en simhall och en fotbollsplan på utsidan. Sen var det café men storbildsteve och kanske fem datorer med internet. Trevligt!

Detta rummet fastnade jag för. Ett löpband!
Jag startade och efter bara 15 minuter så hade jag förbrukat de 300 kalorier som jag tar mig 50 min. på vår trampmaskin här ombord. Det måste vara nåt fel. Här gick jag i rasktakt med lite lutning 50 minuter och strax över 1000 kcal sa maskinen att jag förbrukat. På vår maskin trampar jag neråt, tar i med både armar och ben och det är på tok mycket jobbigare men den visar bara 300!
Jag som gillade den...

Jag glömde ju ipoden i all hast men utsikten var desto bättre.
Efter gymet så skulle vi bada, baddräkter finns att låna...

Vilken baddräkt! Jag överdriver inte om jag säger att den är sen 70-talet.
Den enda som fanns var i storlek 38 och helt stum inte en tillstymmelse till elastiskitet.
Jodå, jag fick på mig den, men det satt så där kan man säga :)
Det var ändå skönt att simma en stund.


Här är Edvardo, en matros från Philippinerna.


...och här är jag, en kocka från Fjällbacka.


Jag kunde bara inte hålla mig.
Colan drack jag i typ ett svep och ena påsen piratpengar är snart slut och jag har ont i magen...
Men det bästa var att jag fick en borste (och frya begagnade kammar).
Jag har nämnligen levt utan nu i snart tre veckor och frågade i kassan om det fanns någon att köpa. Men efter ett långt letande så åkte den ena expiditen hem till sig och hämtade!
Han var numera helrakad så han ville skänka dem till mig!
Snällt!
Skönt att slippa kamma sig med fingrarna i fortsättningen.

När vi skulle hem nu, så packade dom in oss i en minibuss. Vi samlades ute på gården alleman och så placerades vi efter vilken båt vi tillhörde. Ed satte sig fram, jag och en indier (som förövrigt höll på att drunkna i simbassängen) i mitten och tre indier längst bak! Två såndana här bussar och en personbil lämnade Rosenhill som sista gäng för idag. Det hela kändes lite komiskt. Bara jag som var vit, tjej och som pratade.

Imorgon går vi back to England.

Inga kommentarer: