onsdag 13 augusti 2008

Cykelturen

Igår kom jag mig iland med en cykel.
Det var skönt att få lite andra intryck och att få röra på sig.
Hittade till en stor affär där jag köpte lite färdkost, en snickers.
Sen trampade jag runt och runt och runt. För var jag än cyklade så var det återvändsgator!

En klassisk engelsk telefonkiosk, förövrigt skitsnygg.
Men vet använder en sån här idag?


Oops! Några brandmän kom visst ivägen... ;)


Så här ser det mest ut i Grays. Mycket tegel. Stilfullt. Radhus med jättesöta dörrar och entréer.
Lugnt och tyst. Några lekande barn på en trottoar, ett biblotek som var näst intill folktomt, en stor park där ett några ungdomar låg på gräset. Ganska tråkigt men ändå skönt.
Nere på huvudgatan var det full trafik. Svårt med vänstertrafiken när man cyklade, vilket håll kom bilen ifrån? Och jag vet inte hur många gånger jag tänkte -Vem kör bilen? Innan jag fick se att föraren satt ju på andra sidan...
Just nu i skrivande stund startar vi upp motorerna, mot Brofjorden och Lysekil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser så gemytligt ut..
Landsbygden i England är så mysig..
Kram