torsdag 7 augusti 2008

Torsdag

Idag är det torsdag, man blir lätt dagvill här ute skall ni veta, men då är det dags för ärtsoppa och pannkakor.

Vädret passar ju bra, vi har det ganska grått här utanför gbg som vi ligger till ankars.



En kvart innan middagen igår gick brandlarmet.
Herregud vad det tjöt, dörrar slog igen och fläckar stannade.
Jag snabbt som tusan fick stängt av alla plattor och ugn, ut på däck.
Och fast att jag funderade häromdagen vart det var jag skulle spring när larmet går, hittade direkt. Bockade av mig på listan och inom någon minut var alla på plats.
Falsklarm, tack och lov.
Jag hann faktiskt tänka på vad som skulle kunna hända...
Nu hade vi ingen last.
Inte tankarna fulla med bensin eller diesel.

Jag väntar på min beställning av proviant.
Skulle fått den igår om vi kom till kaj men nu på förmiddagen hoppas jag.
Har beställt röd curry som jag skall koka ihop med cocosmjölk och servera med kyckling och ris till middag idag.
Gudagott!


Men först nu kaffe!

Inga kommentarer: