tisdag 19 augusti 2008

Energi!

Jag är full av energi!
Och vet inte var jag skall göra av den.
Efter arbetet idag kände jag mig trött.
Satt länge efter middagen och bara tittade ut genom ventilen.
När jag fixat ordning i köket och mässen så gick jag ut på däck.
Det är en underbart härlig känsla att gå över båten, vinden tar i, det gungar lite, himmelen, havet, lukten.
Jag ställde mig längst fram och drog djupa andetag.
Hängde mig över relingen och blickade ut över horisonten.
Upptäckte lite, finns mycket intressant att titta på.
Gick vidare upp på bryggan och snackade med killarna där.
Nu var jag pigg igen!
När jag kom ner till hytten fanns det bara en sak att göra, byta om till träningskläder.
Nere i gymet var det tomt. Jag satte lurarna i öronen och höjde musiken.
Järnet!
Efter dryga timman där tog jag en dusch, och nu då?
Ner och kolla läget... hittade en som låg i soffan och kollade på teven.
Näe, inget för mig.
Ut på däck ingen. Nu regnade det lite och det hade börja skymma.
Framme på däck finns ett litet tak, där masten sitter (den måste jag upp i nån dag...) där blev jag ståendes, Peter LeMarc i öronen, dansade och sjöng i fullan hals.
Ingen ser mig, ingen hör mig, pefekt.
Jag vågar inte plåta på däck längre. Hörde att det kanske inte var tillåtet, skall fråga Skepparen imorgon.
Nu är klockan så mycket att jag får väl hoppa i kojs, varken jag vill eller inte.
Skall läsa ut min bok, bara några kapitel kvar.
Vi ligger nu ankrade vid Themsens mynning.
Här är några bilder från Brofjorden sist.

Lexus från Sirius rederi låg lite bortan för oss.
Denna båt från Valletta - Malta kom in och lade sig framför oss.


Här lämnar vi kaj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder. Hoppas att livet ombord är så härligt som man kan tänka sig.