fredag 15 augusti 2008

Vi rullar, vi rullar...

När jag vaknade imorse så var det lugnare igen. Vi börjar närma oss Brofjorden.
Men som det ser ut nu blir det ankring och det dröjer innan vi kan komma in.
Så mina besökare får vänta. Håll ut, jag hör av mig!
När jag lagt mig igår så rullade det så jag hade svårt att ligga stilla i sängen. Jag vet inte hur mycket det blåste men ganska mycket tror jag, stormbyar.
Igår fick jag rigga upp ställningar som håller karotterna på plats, innan sprang jag och fångarde fat och kastruller som höll på att ge sig iväg, det var urstressigt!
Jag har inte kännt nåt illamående fast det varit värre sjögång denna gång, men jag har varit så trött. Jag har sovit i massor de senaste dagarna, ändå när jag varit vaken kännt mig helt slagen.
Det är också en följd av vågorna.
När vi lastat skall vi tillbaks till Grays, sen snackas det om Rotterdam och sen Hamburg, kanske Gävle och sen Norrköping. Men den som lever får se.
Till frukost idag lagade jag rårakor men stekt fläsk och lingonsylt, det blir fiskgratäng till lunch.
Nej, jg tror jag skall vila mig lite nu...
Kaffe om en timma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är dåligt med kommentarer,så jag måste göra en liten!Det heter koj inte säng .Olympus ligger och lastar skall till Karlshamn.
Uncle Bengt