måndag 25 augusti 2008

Lämnar Göteborg

Mot Norrköping nu ikväll. 20 timmar är beräknad tid.


Denna bild är tagen från bryggan, påväg från Themsen till Borfjorden. Det är ganska mäktigt att sitta där uppe och titta ut. Det man inte ser med blotta ögat talar datorerna om.
Vi kom till Brofjorden i går morse, söndag.


Denna låg brevid oss i Brofjorden i dag. Jag vet inte var den kom ifrån, men den var ett rejält bygge! Den låg så nära så jag kunde int plåta i någon bra vinkel, ni får hålla tillgodo med utsikten från min ventil.
Vidare till Gbg idag för att lasta mer.
Göteborgs hamn är den hamn som är roligast att gå in i. Det är en vacker skärgård och mycket båtar att titta på. Stora och små.


Roland Esseberger.


Chembulk Houston.


Pumpar.


Containerfartyg från Gbg lossas.
Jag brukar stolt stå ute på deck när vi går in till kaj eller lämnar kaj.
Jag tycker om att se när vi lägger till, förtöjningar som skall läggas, eller lossas.
Många är iblandade, hela besättningen och killarna iland.
Dom gör det så proffsigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jag måste in och kommentera!Pumparna är placerade vid landcisternen,det du fotat är marinsvivlar.Jag är i Täby och anlägger gräsmatta hos Lena och Magnus nya hus.Bengt

Anonym sa...

Marinsvivlar, ord jag aldrig hört.
Men säkert alldeles korrekt.
Skall ta reda på mer om dem.
Lägger gräsmatta! Lyckost Lena och Magnus, hälsa dem. Och lilla Astrid.