söndag 17 augusti 2008

Lax, Kyckling och Party

Idag har jag haft dillstuvad potatis med varmrökt lax, citron, sallad och kokt ägg till lunch.
Middagen bestod av Kyckling med pesto och pasta.
Har inte lagat denna rätten på mycket länge. Jag bjöd på den första gången på min inflyttningsfest när jag flyattde till Galärbacken 13. Minns hur jag dukade långbord i det lilla köket. Kan inte riktigt komma ihåg vilka som var med. Jo, E-L & Johnny, Sissi, Nettan, Marie och Aravinda kanske?
Jag hade två inflyttningsfester, denna och min allra första hummerskiva. Det var hösten 2003 och första året jag fiskade hummer.
Den andra minns jag väl. Louisa från Italien var med, hela dagen skulle därför föras på engelska.
Vi var ute på havet och drog ett par tinnor, åt soppa på Dyngö och choklad med små meddelande i. Videokameran rullade... Kokade hummern tillsammans. Minns Debbys blick när hon såg vad vi skulle äta! Kameran rullade... En kväll att minnas.
Avslutade på Tanumstrand.
Tyvärr försvann filmen med lägenheten men minnena kan ingen ta ifrån mig.
Vi var 8-10 tjejer. Gänget var samlat. En del ganska nya för mig men de flesta står mig nära fortfarande. Vänner är något man skall vara rädd om.
Jo, det blir nog hummerskiva iår också!
Jag skall fiska stort i år också hade jag tänkt ;)

Några timmar senare.
Nu jag jag varit på party!
Vi har haft en liten "fest" nere mässen. Kareoke-micken funkade inte men det sjöngs lite ändå.
Carola och Lisa Nilsson var mina favoriter. Annars var det mest Tom Jones och Bee Gees. Varför har dom så oerhört taskiga filmer bakom kareoke-texterna? Tjejer i bikini från typ -82. Riktigt dåliga.
Nej, nu skall det bli skönt att krypa till kojs med "I denna stilla natt" av Mari Jungstedt.
Natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att läsa om någon som har energi många bloggare skriver om sin trötthet.