fredag 1 augusti 2008

Ny start på GI!

En härlig syn imorse när jag tittade ut genom byssans ventil.
Vattenstrålen från Smaragd fick bilden att bli härligt levande.
Framför ligger Ängön och bakom Fram. Lill-båten utanför Ängön såg jag inte namnet på men hemmahamn är Öckerö.



Dagens kaka.

Nu är det slut på "sötebrödsdagarna" i ordets rätta bemärkelse.
De första dagarna ombord hade jag så mycket runt mig så äta var det sista jag tänkte på.
Faktiskt så kände jag hur jag tappade några kilo. Men det gick snart över och frossa var ett faktum.

Fram tills för en halvtimma sen, när jag låg ute på soffan efter att tryckt i mig kokoskaka nummer två idag och magen proppmätt så kom jag till insikt.
Ny start!
Dags att plocka bort onödiga kolhydrater igen. Potatis, pasta, bröd, socker, rotsaker, frukt. Öka mängden sallad, ägg, höghaltiga köttkorvar och jag skall beställa kidney börnor som är mina favvoböns.
Jag vet ju att jag mår mycket bättre i alla avseende när jag håller den kosten, att det då skall vara så lätt att halka tillbaks?!

Inga kommentarer: