lördag 23 augusti 2008

Imorgon...

Kommer hon!
Om allt blir som tänkt.


Jag känner mig mycket lugnare idag.
Förresten så har jag kommit på vad det berodde på...

Haft en bra lördag ombord.
Nu sitter jag här nyduschad, inpackning i håret och nymålade naglar.
Och?
Näe, mer händer det inte.
Letade upp en film som verkade bra, "Efter bröllopet" med danske Mads (som jag inte sett en enda film med...). Men jag vet inte om jag orkar se film, har ingen lust. Hmm.
Kanske går upp på bryggan och kollar instrumenten där, det är ganska intressant faktiskt.
Sist jag var uppe fick jag reda på att ballasten vi hade fyllt tankarna med motsvarade 46% av fullast. Det är intressant information.
Och att vattnet väger olika i Brofjorden och i Themsen.
Så hittade jag en bok med alla Sveriges fartyg 2008. Mycket intressant.
Hittade flera jag käner till.
Gamla bogserbåten Ted fanns med, Tranan från Sthlm, Helene från Ystad.
Jag hittade inte Ilse, kanske är hon med där nånstans eller så kommer hon vara med nästa år. Vet inte vilka kriterier man skall fylla för att stå med.

Idag har vi haft fire exercise igen. Nu börjar jag hänga med lite. Vågar fråga om jag inte förstår och nu är det bra att vara tjej. Inga frågor är dumma nog.
Jag skall nu nån dag få en guidead tur genom maskinutrymmena. Jag vet ju ingenting om maskiner och motorer. Nåt kanske jag kan lära mig.

Inga kommentarer: