måndag 11 augusti 2008

Lite uttråkad...

Vi ligger fortfarande vid ankar, som det ser ut nu startar vi upp vid midnatt men det kan ändra sig många gånger innan dess.
Att man aldrig vet beror på när kajen blir ledig.
Det är mycket som skall fungera när det lossas, tex de prover tas på lasten skall vara godkända innan båten får lämna kaj.
Jag skulle verkligen vilja komma iland ikväll, känner mig lite uttråkad.
Jag har har tagit med mig "Iskariot", kanske sätter jag på den. Men det är inte film som lockar mig (nästan aldrig) utan det var en cykletur i England!
Gymet? nej.
OS? nej.
En promenad runt på båten? jaa kanske. Jo, det får det nog bli.
Och sen film.

Snacka om full-lastad! Denna bild har jag tagit genom min ventil. Det ligger flera sådana här fartyg runt oss. Vår båt är 141m. lång och det är inte så stort i dessa sammanhang men den är rederiets största.

Jag har lyssnat av det flesta av sommarens sommarpratare. Idag hörde jag på David Batra. Han är ju bara helt underbar! Jag skrattade högt flera gånger. Alltså ni måste ladda ner hans program och få er ett gott skratt. Här kan ni ladda, högerklicka och välj spara mål som... eller varför inte lyssna genom på webben, det kan ni göra här.

Andra pratare som är värda att höra är Advokaten och författaren Jens Lapidus, Sångaren Måns Zelmerlöw (han var så gripande att jag tom. började gråta), Ordlekaren Fredrik Lindström (gillar hans tankar mycket), Prästen Olle Carlson, Advokaten Leif Silbersky (bara helt underbar, vilken man!), Musikern Peter LeMarc, Journalisten Amelia Adamo och sist men inte minst Gosebjörnen Ulveus!

Inga kommentarer: