lördag 2 augusti 2008

Laxpudding

Lunchen idag var laxpudding.

Jag har kommit på hur mycket jag har saknat matlagningen!
Utan att jag tänkt på det.
Jag har inte gjort laxpudding sen jag jobbade i kök sist, alltså sådär 7-8 år sen.
Jag älskar laxpudding!
Jag älskar att laga mat! Husera i köket. Sitter varenda kväll framför nätet och letar recept, kombinerar och inspireras.
Jag lagar fisk nästan varje dag ombord, fisk är smartmat!
...och man blir smart av den också!

Till middag, oxfilé som jag virade bacon runt, stekte en liten stund på varje sida och sen efterstekte i ugnen. Till det gjorde jag en mustig pepparsås.
Den tillredde jag i torsdags, sen har den "stått till sig" i ett par dagar.
Rosé, grön och svartpeppar, lök, buljong, lite creme fraiche och en skvätt grädde.
Gottgottigottgott!
Nu styr vi mot England igen. Motorerna gick igång exakt kl. 21 igår kväll, nu är vi mitt ute nånstans i ingenstans. Det blåser ute, men gungar inte nämnvärt.
Troligen framme när jag vaknar imorgon.
Söndag = Ägg och bacon!

Inga kommentarer: